Tuesday 20 October 2009

:: Rahsia di Janda Baik ?

Tuesday, October 20, 2009

Apa rahsia ADUN Umno bincang di Janda Baik

http://lh3.ggpht.com/tianchua/RVoEFfMLABI/AAAAAAAAAgk/vCgZ9DwWvIA/s288/Rosmah%2BNajib.jpgAda sorang member tanya aku apa Adun Umno bincang kat Janda Baik hari tu. Mana la aku tau, aku bukan ada kawan dalam Umno pasai aku memang tak ernah berkawan dengan orang Umno. Kalau takat Umno cokia kot kampung ada laa, tapi depa tu apa tau, kena kencing dengan ketua depa selalu laa...

Memang sesungguhnya aku memang takdak maklumat pasai 'program' tu selain dari yang Zahid bagitau kat sini.
"Ia bertujuan untuk BN dan Umno menang besar dalam pilihan raya dan merakyatkan Umno, seterusnya dapat memenangkan Umno dalam pilihnaryaa sekaligus menjulang Umno brdasarkan konsep 1Malaysia," katanya ketika mengggulung perbahasan di perhimpunan agung Umno di PWTC di ibunegara hari ini.

Katanya, kursus tersebut adalah berdasarkan kepada kursus di Janda Baik akhir bulan lalu, di mana pemimpin parti menyatakan ikrar dan bai'ah yang sokongan kepada Presiden Datuk Seri Najib Tun Razak dan timbalannya, Tan Sri Muhyiddin Yassin. [link]
Tapi yang herannya member tu bagitau, ada member dia bagitau kat dia, adun-adun Umno tu pi sana 'not even with driver'. Maksudnya depa kena pi sendiri, kena bawak kereta sendiri. Orang lain tak boleh ikut.


Kalau takdak benda yang cukup besar, kalu takdak rahsia besar takkan nak kena 'tetutup' sampai macam tu sekali. Kalau setakat nak buat ikrar dan bai'ah kat stadium malam minggu lepas pun boleh.


Kalau betui ada rahsia besar, apa bendanya. Mungkinkan ada kaitan dengan sidang Dun Perak 28 Oktober ni. Ataupun mungkin jugak ada kaitan dengan khabar angin yang bertiup kencang pasai Umno terpaksa bubar Dun. Ataupun mungkin jugak pasai tandatangan Zambry 'tak laku'.


Atau pun ada kemungkinan jugak Adun-Adun Umno tu kena pi sendiri ke Janda Baik pasai kena mengadap dengan 'laki Najib'?

Related Posts by Categories

No comments:

Post a Comment