Saturday 19 December 2009

:: Enjin F-5E TUDM hilang ?

Enjin F-5E TUDM Dijual Di Amerika Selatan

BAGAN DATOH: Enjin pesawat pemintas F-5E milik Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) disedari hilang pada 2007 telah dijual kepada sebuah syarikat antarabangsa dari sebuah negara yang berpangkalan di Amerika Selatan.

Menteri Pertahanan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata, syarikat antarabangsa itu dipercayai telah mengupah ejen tertentu untuk melarikan enjin pesawat bernilai RM50 juta itu ke luar negara.

"Kementerian akan mengambil tindakan dari segi perundangan peringkat antarabangsa untuk mendakwa syarikat yang terbabit mengupah melarikan enjin itu ke luar negara.

"Mereka yang terbabit dalam kumpulan bawahan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) merupakan pengkhianat kepada negara dan wajar dikenakan undang-undang yang tegas," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Rakan Alam Sekitar di sini hari ini.

Ahmad Zahid mengesahkan semua dokumen mengenai penjualan enjin itu telah diperoleh oleh polis.

"Syarikat antarabangsa itu berminat membeli enjin itu kerana harganya yang murah, kerana ia merupakan alat ganti yang dikategorikan sebagai rosak yang akan diperbaiki," katanya.

Beberapa akhbar tempatan hari ini melaporkan polis menahan empat orang termasuk pegawai TUDM berhubung kehilangan enjin pesawat pemintas F-5E bernilai kira-kira RM50 juta itu. - BERNAMA

.............................................................................................

Saturday, December 19, 2009

Fuhh ! Engine Pesawat TUDM Pun Bolih Hilang ?

Enjin pesawat pemintas F-5E milik Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) disedari hilang pada 2007 telah dijual kepada sebuah syarikat antarabangsa dari sebuah negara yang berpangkalan di Amerika Selatan, kata Menteri Pertahanan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi.

Beliau berkata syarikat antarabangsa itu dipercayai telah mengupah ejen tertentu untuk melarikan enjin pesawat bernilai RM50 juta itu ke luar negara.

Fuhh ! macam mana nak jaga negara ni ?, kalau begitu sudah berapa banyak dah spare part2 ni hilang yang tak dilapurkan nih, RM50 juta tu harga scrap, harga standard tak tahu lah………Oii ! RM50 juta…………. bukan 50 sen, siapa Menteri masa tu ?.

Dah letih dah mak bapak aku menoreh getah, berkebun sayur, menanam padi, ke laut mencari ikan, menuai sawit, tanam tembakau nak tanggung benda tu, mak bapak aku bukan nya CEO mana2 badan Kerajaan laa………. lapuran penuh disini
...................................................................................


ENJIN F-5E TUDM DIJUAL PADA SYARIKAT AS – malaysiakini

Enjin pesawat pemintas F-5E milik Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) disedari hilang pada 2007 telah dijual kepada sebuah syarikat antarabangsa dari sebuah negara yang berpangkalan di Amerika Selatan, kata Menteri Pertahanan Ahmad Zahid Hamidi.

Beliau berkata syarikat antarabangsa itu dipercayai telah mengupah ejen tertentu untuk melarikan enjin pesawat bernilai RM50 juta itu ke luar negara.

"Kementerian akan mengambil tindakan dari segi perundangan peringkat antarabangsa untuk mendakwa syarikat yang terbabit mengupah untuk melarikan enjin itu ke luar negara.

KAH KAH KAH…

woit… INI SUDAH LEBIH…. kah kah kah…

woit… ENJIN KAPAL TERBANG PUN KENA CURI…kah kah kah..

woit… MACAM MANA ENJIN INI BOLEH DI HANTAR KE LUAR NEGARA?...kah kah kah..

kah kah kah… ENJIN INI BoLEH MASUK DALAM SAMPUL SURAT KE?....kah kah kah

woit…. ENJIN INI ADA KAKI KE? …BERJALAN SENDIRI…kah kah kah..

woit… MESTI ADA OPERASI BESAR…. kah kah kah..

woit…. MESTI ADA ORANG DALAM….kah kah kah..

kah kah kah… NAK TANYA …PADA TAHUN 2007….SIAPA MENTERI PERTAHANAN ..kah kah kah...

woit ... MENTERI ITU SAMY VELOO ATAU ZAINUDDIN MAIDIN?… kah kah kah…



AJAIB:ENJIN TUDM TERBANG SENDIRI RM50JUTA


dimana maruah negara kita jika askar yang diharap untuk menjadi benteng pertahanan negara telah menjadi pencandu kepada wang dan wang?

dimana harapan rakyat harus diletakkan jika pagar negara telah memakan negara atau lalai dari memagari kepentingan negara?

apa hendak jadi dengan negara kita jika kepimpinan gagal mengawal segala aset negara sehingga malang sekali harta yang sepatutnya menjadi senjata untuk menakutkan dan menghancurkan musuh negara itu dapat dimanipulasi, dicuri apatah algi yang paling bejat moralnya adalah dijual demi wang wang dan wang

dimanakah lagi kita harus mengharapkan kebertanggungjawaban jika pemimpin itu sendiri yang lali dari tanggung jawabnya?

dimanakah pihak yang dapat menyiasat kes ini?
mengapa menteri dan kepala taik itu tidak disiasat?
bukankah bau busuknya telah sampai merata?

hoii..sprm ka apa ka gerakkah tak tercium lagike bau busuknya?
engin kapal terbeng beb yang patut duk diam kat malaysiani adaka patut engin terbang ngan sendirinya ke amerika latin dan dijual disana.

engin terbang hari ini
esok apa lagi terbang

terbang terbang sendiri wakaka..wakaka..


Ini Bukan Enjin 4G63


Ini bukan 4G63 dan bukan 4G93 dan bukan juga 4G92. Ini enjin bukan diguna oleh kereta F1 1Malaysia. Itu dua ekor mangkuk (Jorna Trulli dan Heikki Kovalainen) pun belum tentu boleh jinakkan ini enjin. Ini enjin mampu menterbangkan proton wira anda ke angkasa melepasi benua hingga ke Amerika. Ini enjin boleh bikin trafik lancer evolution terkencing nak kejar. Ini enjin tidak boleh masuk ke dalam beg untuk melepasi imegresen. Ini enjin bukan biskut kejap ada kejap tak ada. Ini enjin ada cop kementerian pertahanan malaysia. Ini enjin bukan harga RM8 ribu malah mencecah RM50juta tanpa wiring dan intercooler serta garrett turbo. Tolakkan enjin ini mampu meninggalkan teloq Zahid Hamidi dibelakang kah..kah..kah.. Pheisssssstt... bunyi blow of valve jenama hks. >>Lanjut enjin ini>>>

No comments:

Post a Comment