Wednesday 9 September 2009

:: Pantai Remis dilawati

Dato Seri Nizar di Manjung, Pantai Remis dan Beruas

Sep 10th, 2009 | By webmaster | Category: Berita, Sya reformis

Program pertama yang dihadiri oleh Dato Seri Nizar ialah mengunjungi Majlis Pembukaan Restoran Michelin Star di Setiawan. Sewaktu majlis perasmian Restoran tersebut ramai Tetamu VIP yang hadir seperti Yb Lim Kit Siang, Yb Dato Ngeh, Yb Nga Ko Meng dan beberapa orang lagi. Majlis yang bermula sekitar jam 12.30 petang disusuli dengan upacara memotong reben Belon Gergasi sebagai acara simbolik Perasmian.

Dato Seri yang kemudiannya menunaikan solat di MADAH Sri Manjung turut menyampaikan Tazkirah ringkas disana.

Selepas itu kira-kira pada jam 5.30 petang Beliau dibawa pula ke Kg Telaga Nenas bagi menyampaikan Bantuan kepada penduduk disana. Seramai lebih dari 25 orang penduduk di Kg tersebut juga dari Kg Teluk hadir bagi menerima bantuan. Bantuan yang dihulurkan berupa barang asas makanan harian dan sedikit duit raya kepada mereka yang kurang berkemampuan.

Selesai itu Kami meneruskan perjalanan ke Pantai Remis dan Kg Bukit Hijau menjadi destinasi program seterusnya yang mana Dato Seri telah menyampaikan tazkirah, solat maghrib dan berbuka bersama penduduk setempat. Selepas itu Dato Seri ke destinasi terakhir program Beliau malam tadi di Pekan Beruas. Disana Beliau telah solat isyak,tarawih dan bertazkirah sebagai penutup kepada program hari ini.

..................................................................................................................

Catatan: Cumanya tak pasti akan kewujudan Kg Bukit Hijau tu... atau mungkin maksudnya adalah Kg Bumi Hijau? Tapi, mungkin kampung tu wujud... cuma di luar pengetahuan Pak Ngah je...

No comments:

Post a Comment